החברה הצמחונית שלי

יום רביעי, 13 באפריל 2011

ווג'יבורגר

יש משהו נורא מספק בלהחזיק קציצה בשרנית בין שתי לחיים שמנמנות של לחמנייה מנומשת בשומשום. וזה באמת לא משנה אם אתה צמחוני, טבעוני, או סקיצופרן. בהתאם לעובדה מוכרת זו כל מזללת בורגרים שמכבדת את עצמה כוללת בתפריטה לפחות סוג אחד של "ווג'יבורגר" הלו הוא ההמבורגר הצמחוני.

לאחר חצי אכזבה לאחרונה בהזמנת הווג'יבורגר במוזס, ואני אומר חצי כי זה לא שהוא היה רע הוא פשוט לא היה מספיק טוב (מה שכן היה יקר בערך 50 לכמה עדשים בלחמניה!), וניכר שהוא הונדס כדי לצאת לידי חובה ולא כדי לספק את הצורך שנובע  באותה תאווה שורשית להמבורגר. ובייחוד שעוד טרי לשנינו הזיכרון של אותו בורגר צמחוני טעים להפליא של המקום שיותר ידוע בשניצלים שלו, לכל ישראלי שכף רגלו נחתה בחופי תאילנד. "מאמא שניצל" מספק גם חלופה לא רעה בכלל, ולטענתה של היפיופית מדובר בהמבורגר הצימחוני הטוב ביותר שהיא אכלה מימיה. אז ניסיתי להתחרות, במוזס זאת אומרת, כי להוא של מאמא אני יכול רק לשאוף ולקוות.עשיתי שילוב מסוים בין השניים ההוא של מוזס מבוסס עדשים חומות ההוא של המאמא טופו. יצא די טוב, בכל זאת המבורגר צמחוני אבל אני חייב להודות שהכנתי שניים וקציצה אחת אפילו לא הספיקה לנוח על לחמנייה לפני שהיא חוסלה...

רכיבים ל- 4 יחידות
חצי כוס עדשים חומים מושרים למספר שעות.
שני בצלצלי שלוט או חצי בצל סגול
חבילת טופו (300 גרם אני חושב)
סלק בינוני או שניים קטנים
פטריות מיובשות(אני השתמשתי בשיטקי אבל כמעט כל סוג יתאים)
3 שיני שום.
ביצה
כף קורנפלור
3 כפות שמן עם טעם ניטרלי (תירס, קנולה, חמניות)
מלח ופלפל שחור לפי הטעם


הכנה:
מבשלים את הסלק במים עד לריכוך, כחצי שעה ואז קולפים, קוצצים את בצלים ומטגנים בשמן עד להזהבה קלה,
משרים את הפטריות במים חמימים כ 20 דקות עד לריכוך וסוחטים, אם מדובר בשיטקי מפרידים את הגבעול כי הוא לא אכיל.מכניסים את כל הרכיבים למעבד מזון ומעבדים בפולסים לתערובת גושית, לא להמשיך לעבד לעיסה!
יוצרים קציצות בעזרת רינג או קערה מתאימה (זהירות הם שבריריים לפני הטיגון) ומטגנים בשמן חצי עמוק (כמו שניצלים) כ-5 דקות מכל צד.

3 תגובות:

  1. תכלס הוג'יבורגר שלך לא רואה את של המאמא שניצל ממטר...ובמילים של השף - טעים אששששששש

    השבמחק
  2. אני לא מאמין שאמרתי אבל נראה טעים כתום

    השבמחק
  3. אני עדיין נשאר עם הבשר...

    השבמחק