החברה הצמחונית שלי

יום שבת, 2 באפריל 2011

1:0 קנלוני VS ביצים סקוטיות.

ברצוני לדווח לכם על הפסד צורם שלי במערכה אחת מתוך רבות, במלחמה עקובה מדם וכלורופיל. מלחמה שמתנהלת עוד משחרית הקיום, עוד בתקופה שה- טי רקס היה נוגס ב- ברכיוזאורוס שהיה מצדו מלחך לו עצים להנאתו. מלחמת העולמות הנצחית והמתמידה שבין הצמחונים לטורפים.
וההפסד לי כואב במיוחד כיוון שבקרב ההוא למעשה ערכתי התמודדות קשה עם עצמי. אני והיפיופית שמעדיפה לאכול את מה שהאוכל אוכל, הוזמנו לארוחת שישי בסטייל סטודנטיאלי עם הרבה חברים טובים ורעבים מבאר שבע  "החלטנו" ש"נכין" שתי מנות, צמחונית ובשרית, כלומר היא החליטה ואני הכנתי. באותו השבוע קראתי במגזין האוכל של הניו-יורק טיימס כתבה על ביצים סקוטיות, מתכון שמיד עורר לי את החך, יש בו כל מה שצריך, ציפוי פריך של טיגון עמוק מעטפת מגרה של בשר מתובל וביצה קשה במרכז. כמובן שזו הייתה הבחירה הראשונה שלי למתמודד בפינה הבשרית. ובפינה השנייה החלטתי (הפעם הרוב היה החלטה שלי), להכין קנלוני במילוי דלעת וערמונים (הערמונים באו ממנה). 
ובארוחה כישלון חרוץ כזה לא הרגשתי מאז המועד א' בקורס C  מגש הקנלוני חוסל דקות ספורות משריקת הפתיחה של הארוחה, ובביצים הסקוטיות כמעט ולא נגעו, הייתה תחרות צדדית די גדולה של פשטידות ומוקפצים ועוד שלל דברים טובים שהחבר'ה הכינו ובכל זאת, בודדים היו האמיצים שבחרו לאכול מהביצים שנראו ענקיות ודורשות התחייבות למול השפע שיש לטעום.

קנלוני דלעת וערמונים.


רכיבים:

חבילה של  גלילי פסטה קנלוני
3 כפות פרמג'ן מגורר.

למילוי:
400 גרם דלעת
12 ערמונים קלויים וקלופים
8 שיני שום.
20 גרם חמאה
3 כפות שמן זית
3 עלים של מרווה
חופן עלי אורגנו טרי
200 גרם גבינת ריקוטה
2 כפות פרמג'ן מגורר
מלח ופלפל לפי הטעם

לרוטב הבשמל:
2 כפות עם בטן של קמח לבן פשוט
40 גרם חמאה
חצי ליטר חלב
3 כפות פרמג'ן מגורר
קורט אגוז מוסקט
מלח לפי הטעם

הכנת המילוי:
מחממים את החמאה והשמן במחבת רחבה עם  על אש בינונית, כשהשמן חם מוסיפים את הדלעת (חתוכה לקוביות קטנות), לאחר מספר דקות מוסיפים את השום (קצוץ), לאחר מספר דקות נוספות מוסיפים את העשבים(קצוצים) וערמונים ומטבלים במלח ופלפל שחור גרוס, נותנים דקה נוספת על האש ומעבירים לקערה, לתערובת מוסיפים את הגבינות ומערבים היטב.

ממלאים את גלילי הקנלוני במילוי ומסדרים בתבנית בצפיפות.

הכנת הבשמל:
בסיר על אש נמוכה ממסים את החמאה לחמאה מוסיפים את הקמח ומערבבים עד שהקמח נטמע בחמאה, מוסיפים בהדרגה את החלב תוך כדי ערבוב נמרץ עד שכל החלב נטמע, ממשיכים לערבב לסירוגין עד לרתיחה ואז מוסיפים את הפרמג'ן ומתבלים במלח ואגוז מוסקט ומסירים מן האש.

שופכים את הבשמל מעל הקנלוני ודואגים שכולו מכוסה היטב, אופים בתנור שחומם מראש ל170 מעלות מכוסה בנייר כסף במשך 30 דקות, מפזרים את שאר הפרמז'ן מעל המאפה ומעלים את הטמפ' ל200 וממשכים לאפות עד שמתקבל גוון שחום ויפה  (כ-10 דקות נוספות).


תגובה 1:

  1. תנסו גם את הסרטון המשעמם שלי....
    http://www.youtube.com/watch?v=Cuwgx0E46JA

    השבמחק